Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa zaprasza do udziału w ankiecie "Rynki afrykańskie – perspektywy rozwoju współpracy handlowej". Celem ankiety jest zbadanie opinii firm sektora rolno-spożywczego dotyczącej perspektyw rozwoju współpracy handlowej z krajami afrykańskimi, w tym m.in. pozyskanie informacji nt. doświadczeń we współpracy z partnerami afrykańskimi oraz zidentyfikowanych utrudnień i barier w dostępie do poszczególnych rynków.
Koniec z nieprawdziwymi informacjami i powielanymi stereotypami – właśnie taki jest cel najnowszej kampanii edukacyjno-informacyjnej Krajowej Rady Drobiarstwa –Izby Gospodarczej. Ma ona obalić mity, które narosły wokół sektora drobiarskiego.
"Dziękujemy, że pijecie mleko" to kampania społeczna, w której polscy hodowcy i producenci mleka dziękują rodzimym konsumentom, za to, że kupują ich produkty, czym przyczyniają się do rozwoju krajowej branży mleczarskiej. Od konsumentów także zależy, jak będzie wyglądał rynek mleczarski po wygaśnięciu epidemii koronowirusa.
Kryzys spowodowany COVID-19 zaburzył równowagę w systemie żywnościowym, najdotkliwiej uderzając w najsłabszych. Europejska Komisja Gospodarcza ONZ, organizacja promująca paneuropejską integrację gospodarczą, a także działająca od kilu lat na rzecz szerzenia świadomości i zapobiegania marnotrawieniu żywności, postanowiła rozpocząć kampanię, której celem jest zwiększenie świadomości na temat marnowania żywności oraz zachęcenie do redystrybucji i ponownego wykorzystywania produktów.
Epidemia COVID-19 oraz związane z nią ograniczenia może znacząco wpłynąć na rynek żywności i sytuację drobnych producentów rolnych. Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich (FAOW) ma zamiar monitorować sytuację w tym zakresie i obserwować inicjatywy wspierające producentów, w tym nowe formy sprzedaży bezpośredniej.
W ramach działań zmierzających do odbudowy po kryzysie związanym z pandemią Covid-19 Komisja Europejska rozpoczęła przegląd unijnej polityki handlowej. Obecnie prowadzone są konsultacje publiczne, w których mogą wziąć udział wszyscy interesariusze, zarówno z instytucji rządowych, jak i pozarządowych, a także przedsiębiorcy.
Przedstawiciele kierownictwa Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa oraz spółek nadzorowanych przez Ministerstwo Aktywów Państwowych podpisali 17 lipca br. list intencyjny dotyczący wspólnych działań mających na celu zwiększanie świadomości społeczeństwa w zakresie wyszukiwania i wyboru produktów spożywczych wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców i oznaczonych znakiem towarowym PRODUKT POLSKI.